Press enter to begin your search

Uczenie się (Learner)

Talent Uczenie się (Learner) jest talentem myślenia strategicznego. Osoby, które wyróżnia ta cecha, stale starają się doskonalić. Proces uczenia się jest dla nich równie ważny, jak zdobywana przez nich wiedza. Ekscytuje ich poznawanie nowych faktów i opanowanie istotnej umiejętności. Motywuje ich to bardziej niż zostanie ekspertem, albo uzyskanie szacunku, który towarzyszy zdobywaniu kwalifikacji. Wynik uczenia się jest dla nich mniej znaczący niż „droga do niego”.

Czy masz ten talent?

  1. Uważasz się za osobę ciekawą świata?
  2. Chcesz wiedzieć więcej?
  3. Lubisz poznawać nowe informacje na temat różnych zagadnień?
  4. Wchodzenie w nowy temat, albo nabywanie nowej umiejętności daje Ci wiele energii?
  5. Z łatwością nabywasz wiedzę na jakiś temat i orientujesz się w nim?

Jak często zadajesz innym te pytania?

  • o czym to jest?
  • a co to znaczy?
  • gdzie się mogę o tym więcej dowiedzieć?
  • czy wiesz, że …?
  • jak to się robi?

Wnosisz wartość w pracę innych!

Zdobywanie wiedzy przychodzi Ci z łatwością. Prawdopodobnie nie tylko uwielbiasz się uczyć, ale także intuicyjnie wiesz, w jaki sposób uczysz się najsprawniej. Jako osoba z silnym talentem Uczenie się (Lerner) możesz inspirować innych do uczenia się i podążania za wiedzą, umiejętnościami i standardami. Dzięki temu jako cały zespół i organizacja możecie być w czołówce.

Jak bardzo unikalny jest Twój talent?

#05
miejsce w rankingu częstotliwości występowania talentów Clifton Strengths w bazie Gallupa dla języka polskiego (grudzień, 2018)
Ranking PL
#02
miejsce w rankingu częstotliwości występowania talentów Clifton Strengths w bazie Gallupa, wyniki ogólnoświatowe (marzec, 2018)
Ranking ogólnoświatowy

Stefan Żeromski

„Nauka jest jak niezmierne morze. Im więcej jej pijesz, tym bardziej jesteś spragniony.”

 

Rozwiń talent Uczenie się (Learner)

Niedojrzałość i nieproduktywność talentu

Posiadając silny talent Uczenie się (Learner) możesz mierzyć się z wyzwaniem jakim jest radzenie sobie ze swoją ciekawością i wypracowanie sposobów na określanie celów uczenia się i weryfikowanie postępów. Inaczej, uczenie może pełnić funkcję zastępczą dla innych aktywności, zaś końcowy efekt uczenia nie przyczyniać się do budowania swojego ekspertswa lub przewagi. Przyda Ci się odpowiedź na pytanie: co Cię ciekawi i jest Ci potrzebne. Kiedy to zrobisz: określ jakie są cele i etapy w procesie uczenia się danej umiejętności. Zdefiniuj poziomy i świętuj ich osiąganie.

Odpowiedz na pytania, aby korzystać lepiej z talentu

  • W jaki sposób rozpoznać, że coś zaczyna mocno angażować uwagę i czas i umieć podjąć decyzję o tym, czy warto wchodzić w dane zagadnienie, czy lepiej odłożyć na później?
  • Kto w zespole może służyć mi za racjonalny głos, który pomoże mi podjąć decyzję, czy warto w dane zagadnienie się wgłębić i zdecydować czy warto zainwestować swój czas i energię w jego uczenie się?
  • W jaki sposób mogę ustalić to, czego chcę lub potrzebuję się nauczyć?
  • W jaki sposób mogę sprawdzać na jakim poziomie są moje umiejętności (aby zwiększyć kontrolę nad swoją ciekawością i ułatwić sobie decyzję, czy chcę się tego dalej uczyć)?
  • Po co mi ta wiedza?

Książki i filmy polecane przez moich klientów

  • Książka „Nowa psychologia sukcesu. Nastawienie na rozwój to gwarancja sukcesu” K. Dweck
  • Książka „Oblicza umysłu” K. Robinson
  • Książka „Jak się uczymy. 26 naukowo potwierdzonych mechanizmów” D. Schwartz, J. Tsang, K. Blair
  • Film „Piękny umysł” (2001)
  • Film „Bogowie” (2014)
  • Film „Maria Skłodowska-Curie” (2016)

Przykładowe działania dla osób z talentem Uczenie się (Learner)

  • Szukaj ról, w których będziesz mieć możliwość uczenia się w miejscu pracy. Różnorodność tematów, z którymi będziesz się stykać może Cię stymulować. Wszelkiego rodzaju branże, które wymagają bycia na bieżąco zaspokoją apetyt na wiedzę, np. IT, prawo, medycyna, edukacja.
  • Bądź katalizatorem zmian. Inni mogą obawiać się nowych reguł, nowych umiejętności lub nowych okoliczności. Twoja gotowość na chłonięcie tych nowości może wyciszyć obawy i pobudzać innych do działania. Potraktuj poważnie tą odpowiedzialność.
  • Planuj czas na uczenie się. Kiedy coś Cię ciekawi zanurzasz się w studiowaniu lub nauce, czas przestaje istnieć, a twoja koncentracja się wyostrza. Celowo przeznaczany czas sprawi, że twoja nauka będzie efektywniejsza i nie będzie kolidowała z innymi zobowiązaniami.

Dowiedz się więcej o talencie

Podcast Dominka Juszczyk Gallup Certified Strengths Coach (pl)

Learner Gallup Strengths (eng)

Learner Gallup theme thursday season 1: webinar Gallup Strengths Center (eng)

Learner Gallup theme thursday season 2: webinar Gallup Strengths Center (eng)

Learner Gallup theme thursday season 3: webinar Gallup Strengths Center (eng)

Zobacz także: Carol Dweck, The Growth Mindset (eng)

Zobacz także: Dave Huxtable, The Love of Learning a Languages (eng)

Talenty Gallupa (Clifton Strengths, StrengthsFinder)

Instytut Gallupa przez niemal 30 lat przeprowadził miliony wywiadów poszukując informacji o talentach potrzebnych do osiągnięcia doskonałości w różnych rolach zawodowych. Wyniki tej analizy pozwoliły zidentyfikować talenty ponad 150 różnych rolach w tym wybitnych menedżerów i pracowników. Test talentów Instytutu Gallupa – Clifton Strengths (wcześniej znanego jako Clifton StrengthsFinder) mierzy on obecność 34 cech zwanych talentami. Talenty w naturalny sposób predysponują do określonego odbioru i przetwarzania rzeczywistości, a tym samym osiągnięć na pewnych polach. Najsilniejsze, najbardziej dominujące talenty danej osoby cechują się największą dynamiką, ułatwiają najszybsze uczenie się i mają największy wpływ na jej zachowanie i osiągnięcia.

Talent według Gallupa (ang. theme) to naturalny wzorzec myślenia, odczuwania i reagowania, który może być wykorzystany produktywnie. Talent różni się od mocnej strony. Silna strona lub mocna strona to umiejętność stałego, bliskiego doskonałości wykonywania konkretnego zadania.

Uwaga! Talenty Gallupa mają unikalne nazwy, które są zastrzeżone prawami autorskimi Gallup. Przygotowane przeze mnie opisy bazują na oryginalnych publikacjach autorów testu oraz wieloletnim praktycznym doświadczeniu w diagnozie i wspieraniu innych w rozwoju mocnych stron.

No Comments

Post a Comment